Choose your country

Pulldown 2

Hieronder vindt u recente persberichten die Forbo Eurocol heeft uitgestuurd.
Voor een volledig overzicht klikt u op Archief - Persberichten.

Heeft u een vraag of wit u informatie, klik dan op Contact gegevens.

Lichtgewicht krachtpatser voor grootformaatwandtegels

Nieuwe pastategellijm van Forbo Eurocol:

Wormerveer, 10 april 2018 - Speciaal voor zware en grootformaatwandtegels introduceert Forbo Eurocol een nieuwe, lichtgewicht pastategellijm, de 680 Elastilight. Zeer gebruiksvriendelijk door zijn uitstekende smeerbaarheid en laag soortelijk gewicht. Tegelijk biedt de lijm een onovertroffen standvermogen, een belangrijke eigenschap bij het verlijmen van grote en zware wandtegels. De gewichtsbesparing ten opzichte van een vergelijkbare pastategellijm van Forbo Eurocol is aanzienlijk: bijna 30%.

4 kg lichter op een emmer
Forbo Eurocol presenteert de 680 Elastilight onder het mom van: ‘Wie slim kiest, hoeft niet sterk te zijn.’ De lijm wordt namelijk geleverd in een 10liter-emmer van slechts 11 kilogram. Hiermee is ‘de 680’ maar liefst 4 kilogram lichter dan een vergelijkbare pastategellijm van Forbo Eurocol, de 688 Elastifix. Een 10liter-emmer van die lijm brengt namelijk 15 kilogram op de weegschaal, terwijl je er niet meer vierkante meters mee verlijmt dan met de 680 Elastilight. Die aanzienlijke gewichtsbesparing merk je als tegelzetter, na een dag hard werken. Tegelijk zijn de productontwikkelaars van Forbo Eurocol erin geslaagd om de lijm een zeer hoge aanvangskleefkracht te geven, waardoor ook de zwaarste en grootste wandtegels geen last hebben van ‘zakken’ in het lijmbed. Ook de eindhechting is van hoog niveau.

Als boter
Het eerste wat de tegelzetter merkt, is de opmerkelijk lichte emmerverpakking. Door het lage soortelijk gewicht van de 680 Elastilight verloopt ook de verwerking ervan een stuk soepeler dan bij bestaande lijmen voor zware en grootformaatwandtegels. De pastategellijm smeert als de spreekwoordelijke boter, terwijl het standvermogen ongeëvenaard is, ook vergeleken met ‘zwaardere’ pastategellijmen. Dit is in de praktijk uitgebreid getest en aangetoond. Door het hoge standvermogen en de uitstekende hechting kun je met hetzelfde lijmvolume een even groot oppervlak verlijmen als met een lijm met een hoger soortelijk gewicht.

Voordelen
De 680 Elastilight biedt dus louter voordelen ten opzichte van bestaande lijmen voor grootformaatwandtegels. Het werk is minder zwaar, de lijm biedt de beste hechting in zijn klasse en de prijs per vierkante meter is gelijk aan die van zwaardere pastategellijmen. Daarnaast heeft deze nieuwe Eurocol-lijm ook andere prettige eigenschappen. Met zijn emissieclassificatie EC1 Plus heeft hij het hoogste EMICODE®-keurmerk voor gezonde binnenruimten, waarmee hij ook geschikt is voor BREEAM-projecten. Verder heeft de 680 Elastilight een uitstekende vochtbestendigheid, kan de lijm op vrijwel elke ondergrond worden toegepast en is deze ook geschikt voor bijvoorbeeld DHG-tegels, mozaïek, natuursteen en bouw- en isolatieplaten. Al met al een mooie aanwinst binnen het Eurocol-lijmassortiment.

680 Elastilight-productinformatie vindt u op:
www.forbo.com/eurocol/nl-nl/680-elastilight/er5tht

Voor technisch advies kunt u bellen naar de afdeling Customer Service: +31 (0)75 627 16 30 of mailen naar:

Forbo Eurocol introduceert 370 MultiTerrazzo op DOMOTEX 2018

Innovatieve, duurzame 2-componentenvloerafwerking voor diverse toepassingen

Wormerveer, 8 januari 2018 - Forbo Eurocol is ook dit jaar weer vertegenwoordigd op de DOMOTEX-beurs, die van 12 t/m 15 januari in Hannover wordt gehouden. Bijzonder is dat het merk Eurocol uit Wormerveer, in Nederland marktleider in industriële lijmen voor tegels en vloerbedekkingen, zich presenteert in de hal voor leveranciers van vloerafwerkingen. Dit doet Forbo Eurocol met een wereldprimeur: MultiTerrazzo. Een duurzame, decoratieve en gemakkelijk te onderhouden 2-componentengietvloer die het aanbod Eurocol-vloerafwerkingsproducten verder uitbreidt.

Naadloos
370 MultiTerrazzo wordt aangebracht op een geëgaliseerde ondergrond, die na droging eerst wordt voorgestreken met 070 Europrimer Fill. Zodra de MultiTerrazzo-vloer droog is, wordt deze afgelakt met 322 C-Floor TopCoat voor een fraai mat en naadloos resultaat. 370 MultiTerrazzo is leverbaar in 12 frisse kleuren, voor zowel een moderne als klassieke uitstraling. De vloer voldoet aan de hoogste eisen op het gebied van mechanische en chemische bestendigheid. MultiTerrazzo is emissiearm, bureaurolstoelbestendig, brandveilig, hygiënisch en kan prima in combinatie met vloerverwarming worden toegepast. Hiermee is het de ideale vloerafwerking voor bijvoorbeeld ziekenhuizen, artsenpraktijken, scholen en crèches, maar ook voor kantines, keukens en woningen. De vloer kan eenvoudig worden gereinigd en onderhouden met 328 EuroFinish C-Floor Care.

Trendsetter
De laatste jaren manifesteert Forbo Eurocol zich nadrukkelijk als trendsetter op het gebied van innovatieve vloerafwerkingen. In 2014 verraste het merk Eurocol de markt ook al, toen met het innovatieve BetonDesign. Een fraaie vloerafwerking met industriële betonlook, die tevens geschikt is voor een moderne afwerking van wanden. Twee jaar later volgde LiquidDesign. Een warme, natuurlijke vloerafwerking op basis van kurk en lijnolie, met blijvend dempende eigenschappen. Eind 2017 werd FloorColouring geïntroduceerd, waarmee woning- en projectinrichters een fraaie gekleurde egalisatie en vloerafwerking in één kunnen aanbrengen. Naast de primeur van 370 MultiTerrazzo, presenteert Forbo Eurocol op DOMOTEX 2018 ook BetonDesign en LiquidDesign. Bezoekers vinden Forbo Eurocol op DOMOTEX-stand nummer D66 in hal 12.

MultiTerrazzo-productinformatie vindt u op:

www.eurocol.nl

LiquidDesign-stalenboek nu op aanvraag verkrijgbaar

Wormerveer, 18 april 2017 - Om zijn onlangs geïntroduceerde, gegoten vloerafwerking LiquidDesign nog beter aan klanten te kunnen promoten, introduceert Forbo Eurocol een fraai stalenboek. Deze stevige drieluikmap biedt het complete overzicht van de 32 LiquidDesign-kleuren, waarin deze innovatieve, blijvend veerkrachtige vloerafwerking leverbaar is. Ook biedt de map ruimte aan productbrochures om aan de eindklant mee te geven. Een handig verkoopinstrument in de showroom van de woning- en projectinrichter en voor verkopers in de buitendienst.

Het LiquidDesign-stalenboek is op aanvraag verkrijgbaar voor bedrijven die daadwerkelijk met dit onderscheidende Eurocol-product aan de slag willen. Enkele van hen hebben al een LiquidDesignvloer in hun showroom aangebracht en intussen zijn er ook al diverse projecten uitgevoerd. Geïnteresseerde Eurocol-klanten kunnen het stalenboek aanvragen bij hun Technisch-commercieel adviseur, bij de Sales Representatives New Business en bij Customer Service in Wormerveer.

Look & feel
Omdat de 32 LiquidDesign-kleuren in het stalenboek zijn uitgevoerd als originele productmonsters, krijgt de klant een goed beeld van de werkelijke kleur en kan hij of zij het product LiquidDesign ook letterlijk voelen. Hierdoor ervaart de klant de bijzondere look & feel van deze vernieuwende Eurocol-vloerafwerking, die wordt bereikt door de toepassing van natuurlijke en hernieuwbare componenten, waaronder kurk en lijnolie.

Warme uitstraling
Aan die natuurlijke componenten dankt LiquidDesign ook zijn hoogwaardige uitstraling. Daarom wordt dit Eurocol-product gepositioneerd als een exclusieve, gegoten vloerafwerking, die zich duidelijk onderscheidt van conventionele gietvloeren zoals PU en epoxy. Door hun killere uitstraling worden die vloeren doorgaans toegepast in een industriële omgeving. LiquidDesign daarentegen is door zijn warme uitstraling bij uitstek geschikt voor toepassing in winkels, sport- en bedrijfskantines, openbare gebouwen en hotels, maar het is ook een unieke vloerafwerking voor woningen.

Groeiende interesse
Sinds de marktintroductie in februari groeit de interesse voor LiquidDesign onder woning- en projectinrichters voortdurend, maar ook bij architecten en eindgebruikers. Ook voor de producttrainingen die Forbo Eurocol periodiek in Wormerveer organiseert, blijkt veel animo en de buitendienstmedewerkers van Forbo Eurocol nemen LiquidDesign standaard mee in hun verkoopgesprek. Het nieuwe LiquidDesign-stalenboek is hierbij een handig hulpmiddel.

LiquidDesign-productinformatie vindt u op:
www.forbo.com/eurocol/nl-nl/producten/liquiddesign/pen9sn