Choose your country

Pulldown 2

Hieronder vindt u recente persberichten die Forbo Eurocol heeft uitgestuurd.
Voor een volledig overzicht klikt u op Archief - Persberichten.

Heeft u een vraag of wit u informatie, klik dan op Contact.

LiquidDesign-stalenboek nu op aanvraag verkrijgbaar

Wormerveer, 18 april 2017 - Om zijn onlangs geïntroduceerde, gegoten vloerafwerking LiquidDesign nog beter aan klanten te kunnen promoten, introduceert Forbo Eurocol een fraai stalenboek. Deze stevige drieluikmap biedt het complete overzicht van de 32 LiquidDesign-kleuren, waarin deze innovatieve, blijvend veerkrachtige vloerafwerking leverbaar is. Ook biedt de map ruimte aan productbrochures om aan de eindklant mee te geven. Een handig verkoopinstrument in de showroom van de woning- en projectinrichter en voor verkopers in de buitendienst.

Het LiquidDesign-stalenboek is op aanvraag verkrijgbaar voor bedrijven die daadwerkelijk met dit onderscheidende Eurocol-product aan de slag willen. Enkele van hen hebben al een LiquidDesignvloer in hun showroom aangebracht en intussen zijn er ook al diverse projecten uitgevoerd. Geïnteresseerde Eurocol-klanten kunnen het stalenboek aanvragen bij hun Technisch-commercieel adviseur, bij de Sales Representatives New Business en bij Customer Service in Wormerveer.

Look & feel
Omdat de 32 LiquidDesign-kleuren in het stalenboek zijn uitgevoerd als originele productmonsters, krijgt de klant een goed beeld van de werkelijke kleur en kan hij of zij het product LiquidDesign ook letterlijk voelen. Hierdoor ervaart de klant de bijzondere look & feel van deze vernieuwende Eurocol-vloerafwerking, die wordt bereikt door de toepassing van natuurlijke en hernieuwbare componenten, waaronder kurk en lijnolie.

Warme uitstraling
Aan die natuurlijke componenten dankt LiquidDesign ook zijn hoogwaardige uitstraling.

Daarom wordt dit Eurocol-product gepositioneerd als een exclusieve, gegoten vloerafwerking, die zich duidelijk onderscheidt van conventionele gietvloeren zoals PU en epoxy. Door hun killere uitstraling worden die vloeren doorgaans toegepast in een industriële omgeving. LiquidDesign daarentegen is door zijn warme uitstraling bij uitstek geschikt voor toepassing in winkels, sport- en bedrijfskantines, openbare gebouwen en hotels, maar het is ook een unieke vloerafwerking voor woningen.

Groeiende interesse
Sinds de marktintroductie in februari groeit de interesse voor LiquidDesign onder woning- en projectinrichters voortdurend, maar ook bij architecten en eindgebruikers. Ook voor de producttrainingen die Forbo Eurocol periodiek in Wormerveer organiseert, blijkt veel animo en de buitendienstmedewerkers van Forbo Eurocol nemen LiquidDesign standaard mee in hun verkoopgesprek. Het nieuwe LiquidDesign-stalenboek is hierbij een handig hulpmiddel.
LiquidDesign-productinformatie vindt u op:
www.forbo.com/eurocol/nl-nl/producten/liquiddesign/pen9sn

Forbo Eurocol Nederland B.V.
Industrieweg 1-2, 1520 AC Wormerveer
T +31 (0)75 627 16 00, F +31 (0)75 628 35 64
www.eurocol.nl

Nieuwe Sales Representatives vol lof over LiquidDesign

Forbo Eurocol versterkt buitendienst voor promotie nieuwe producten

Nieuwe Sales Representatives vol lof over LiquidDesign

Wormerveer, 16 februari 2017 - Forbo Eurocol doet regelmatig van zich spreken met nieuwe, innovatieve producten, naast de bekende Eurocol-producten die het merk groot hebben gemaakt. Nog altijd produceert men in Wormerveer tegel- en vloerbedekkingslijmen, primers, egalisatie- en voegmiddelen, maar tegenwoordig is Forbo Eurocol ook actief in andere marktsegmenten, met vernieuwende vloerafwerkingsproducten zoals BetonDesign en LiquidDesign. Speciaal voor deze ‘New Business’ werd de buitendienst versterkt met twee Sales Representatives, Linda Wijnands voor Noord-Nederland, Petra Biemans voor Zuid.

Ruime ervaring
Beide dames kunnen bogen op een lange staat van dienst in de vloerenbranche. Die ruime ervaring komt hun goed van pas bij het promoten van de nieuwe lijn Eurocol-producten, waarvan de Eurocol-vloeivloer LiquidDesign deze maand zijn marktintroductie beleeft. Linda Wijnands: ‘Als dochter van ouders met een eigen stofferingsbedrijf, is de vloerenbusiness mij met de paplepel ingegeven. Later werkte ik in diverse functies bij verschillende bedrijven, zowel bij producenten als leveranciers van vloerbedekkingen. Het merk Eurocol loopt daar als een rode draad doorheen, vanwege de hoge kwaliteit van de lijmen en egaliseermiddelen en goede service. Toen ik de vacature zag voor het ondersteunen en promoten van New Business van Forbo Eurocol, betekende dit voor mij: een plus een is vier.’

Enthousiast
Petra Biemans toont zich al even enthousiast. Ook zij beschikt over jarenlange ervaring in de vloerenbranche. ‘Ik heb mij door de jaren vele facetten van het werk eigengemaakt, zowel ‘binnen’ als ‘buiten’. Van het samenstellen van een ISO- en VCA-handboek tot calculeren, van werk voorbereiden tot projectbegeleiding. Ik heb ook een eigen vloerenbedrijf gehad, waardoor ik praktijkervaring heb opgedaan met o.a. egaliseren en het leggen van diversen vloerbedekkingen. Op basis van die kennis en ervaring wil ik graag innovatieve Eurocol-producten aan de man brengen bij voorschrijvende partijen in de markt, te beginnen met het nieuwe LiquidDesign.’

Uniek product
Linda en Petra zijn vol lof over LiquidDesign. ‘Echt een uniek en vernieuwend product waar de markt aan toe is’, vinden zij. ‘Een mooie aanvulling op het assortiment van de project- en woninginrichters en voor architecten een aantrekkelijk alternatief voor traditionele gietvloeren, die een door hun ‘killere’ uitstraling vaak in een industriële omgeving worden toegepast. LiquidDesign heeft een warme, natuurlijke uitstraling door de componenten kurk, lijnolie en een biopolymeerbindmiddel. Die grondstoffen zijn hernieuwbaar, waardoor LiquidDesign ook een milieuvriendelijk product is. Het is bijzonder verwerkingsvriendelijk en het resultaat is een naadloze, blijvend veerkrachtige vloerafwerking, verkrijgbaar in ruim dertig basiskleuren. Een uniek product dat zichzelf eigenlijk al verkoopt, maar daar dragen wij graag ons steentje aan bij.’

LiquidDesign-productinformatie vindt u op:
www.forbo.com/eurocol/nl-nl/producten/liquiddesign/pen9sn

Voor technisch advies kunt u bellen naar de afdeling Customer Service: +31 (0)75 627 16 30 of mailen naar: info.eurocol@forbo.com:

Forbo Eurocol Nederland B.V.
Industrieweg 1-2, 1520 AC Wormerveer
T +31 (0)75 627 16 00, F +31 (0)75 628 35 64